• Tekst på baksiden av bildet: "Forsøk med 6-hjulet Morrisbil Elverum-Trysil 19-3 1927." Registreringsnr. A-576.
Bilde 2) Helside i album "Snebrøyting og sneskjermer."
Se vedlegg i Nedlastinger lenger ned på siden.
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren" Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931."
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren" Nr. 8-1927 jf. "Vintertrafikk med rutebiler i Opland fylke." Efter rapporter fra de herrer N. S. Kolstad og Peder Aalseth. Sitat fra avsnitt side 126: "Den før nevnte Morris-bil så ut til å ha en kraftig motor til en lastebil å være , og var utstyrt med 8 gear framover. Den sitter således ikke så lett fast, og de 4 bakhjul holder selvfølgelig også bedre på veien enn 2."
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum
Bilde 2) Helside i album "Snebrøyting og sneskjermer."
Se vedlegg i Nedlastinger lenger ned på siden.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Forsøk med 6-hjulet Morris bil Elverum-Trysil 1927