• I 1985 arrangerte Kristiansund bokseklubb oppvisningskamper i håp om å øke interessen for boksing i byen. I ringen gikk blant andre Lars Arentz-Hansen, bedre kjent som skuespiller. Han gikk i ringen mot Kjetil Bjerkestrand. I Tidens Kravs reportasje ble de begge beskrevet som meget gode boksere. Bildet viser Arentz-Hansen under oppvarmingen. --

"Lars Arentz-Hansen. 22/1-85"  bokser. - Lars Arentz-Hansen (født 24. februar 1966) er en norsk skuespiller, født i Kristiansund.

Arentz-Hansen er mest kjent i Norge for sin rolle som «Bugs» i den amerikanske filmen The Beach i 2000 hvor han spiller mot Leonardo DiCaprio. Han har deltatt i en lang rekke norske og utenlandske produksjoner.

Av utdanning har Lars Arentz-Hansen jusstudier bak seg fra Universitetet i Oslo og drama ved University of Cape Town i Sør-Afrika.  - Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

I 1985 arrangerte Kristiansund bokseklubb oppvisningskamper i håp om å øke interessen for boksing i byen. I ringen gikk blant andre Lars Arentz-Hansen, bedre kjent som skuespiller....

1 comment

• Lars Arentz-Hansen (født 24. februar 1966) er en norsk skuespiller, født i Kristiansund.