• Pensjonær Haaken Hølstad og Ingeborg Øverli, kokke på Billerud, avbildet på hagetrappa til den gamle hovedbygningen på Billerud, Kapp, Østre Toten.
Haaken, som var født på Hølstad like syd for Skreia, var kjent over hele bygda, for ikke å si over hele landet. Han gikk bestandig. Gikk både til Bergen og Trondheim, og mange ganger til Oslo. Han dro på det ene beinet, så når han kom fra langtur var han nesten barføtt på det ene beinet. Når det var kaldt brukte han flere skjerf, og uttrykket "tre skjerf kaldt" er etter han. Han skauv bestandig sparken på ei meie. Alle må da skjønne at det går lettere på ei meie enn på to, sa han. Han var veldig glad i kaffe, og hevdet at "det går sju kopper kaffe på mila".
Ingeborg Øverli var fra Etnedal, og ble gift med Torolf Snipstad.
    Photo: Homb (f.Taralrud), Hjørdis / Mjøsmuseet

Pensjonær Haaken Hølstad og Ingeborg Øverli, kokke på Billerud, avbildet på hagetrappa til den gamle hovedbygningen på Billerud, Kapp, Østre Toten. Haaken, som var født på Hølstad ...