Skolegata 6 i Moss, Ble trolig bygd tidlig på 1890-tallet av brannformann August Schau. I høyre vindu står August med sin kone Marie født Aarefjord, og deres sønn Arne Schau. I vin...

3 comments

• Hei. Huset kan være SKOLEGATA 6, 1532 MOSS. Se også bildet: https://digitaltmuseum.no/021018235045/skarremyren-vaaren-1909-mod-krabben-og-krossern/media?slide=0

Bildene er tatt fra motsatt side, men følgende detaljer er de samme: Fuglekasser på hovedhus og uthus. Gesims mot nabohus er like. Uthusbygningene er de samme på begge bildene. Telegrafstolpen som sees over taket kan også sees på 1909 bildet

• Hei. Det store huset på høyre side i 1909 bildet er BYFOGD SANDBERGS GATE 10
  • Huset er Skolegt. 6 som ble bygget trolig tidlig på 1890-tallet av Brannformann August Schau. I høyre vindu står August med sin kone Marie født Aarefjord, og deres sønn Arne Schau. I vindu nr.2 fra høyre står deres datter Annie Schau. I de andre vinduene skimtes personer som kan være sønn Gunnar Schau og Maren Aarefjord.