• Nordmøre museums håndverker Osvald Bae med familie, foran huset i Strandgata på Nordlandet. - Familie .  -- I februar 1990 hadde Tidens Krav en serie artikler om den stadig økende arbeidsledigheten. Journalistene møtte blant andre snekker Osvald Bae, som ble arbeidsledig da konkursen rammet Lystad Bygg. De ansatte måtte gå på dagen tre dager før julelønna. Han var nå hjemmeværende med barna Gøthe og Kine. Familien levde på det kona Liv Kristin Lervik tjente i et vikariat som miljøarbeider i HVPU på Dale. – Arbeidsledigheten rammer mange, og den rammer hardt. Heldigvis har vi hatt god støtte i ryggen når det har vært som hardest, fortalte familien, som bodde i Strandgata på Goma. (Foto: Ole T. Strand)

Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Nordmøre museums håndverker Osvald Bae med familie, foran huset i Strandgata på Nordlandet. - Familie . -- I februar 1990 hadde Tidens Krav en serie artikler om den stadig økende ...