• Sjåfør i Bergen Jørgen Jonassen med bilen sin. Jørgen var bror til Trygve Jonassen. Foreldra deira var Elisabet og Anton Jonassen. Bilmerket er ukjent men ein nokså vanleg biltype i 1920 åra.
NB! Det har kome opplysningar om at bilmerket kan vera "Gann".
    Photo: Ukjent / Jærmuseet

Sjåfør i Bergen Jørgen Jonassen med bilen sin. Jørgen var bror til Trygve Jonassen. Foreldra deira var Elisabet og Anton Jonassen. Bilmerket er ukjent men ein nokså vanleg biltype ...

3 comments

• Det eksisterer ikke noe bilmerke som heter Gann.

Bilen er nok av amerikansk opprinnelse men det er vanskelig å identifisere denne. Ikke et vanlig bilmerke i alle fall!

Jeg har søkt etter eierne i min database for Bergen men får ingen treff.

• Asbjørn Rolseth foreslår, ut fra likhet i navn og utseende, alternativt bilmerket Grant. Det var amerikansk, men ikke vanlig. Ble bare produsert 1913-1922. Dette er nok en modell før 1920. Se:

• Bilen er en Amerikansk Grant Six fra 1918/19. Bildet er også speilvendt da Grant aldri leverte biler med høyreratt.