• Tekst bakpå bildet: "Passasje av Biggejokka."
Beltebilekspedisjon med Citroën Kegresse beltebil på Finnmarksvidda sommeren 1930. Prøvekjøring og demonstrasjon med Citroën Kegresse halvbeltebil.
Bilde illustrert på Fig. 4. "Efter passasje av Biggejokka."  Jf. "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 8-1930. "Beltebilekspedisjonen fra Nordishavet til Karesuando i Nord-Sverige sommeren 1930", av direktør Edv. Vethe.
Gjengitt fra artikkelen: "Ekspedisjonens deltagere som reiste 30. juli fra Bosekopp bestod da av: Sjefen for Alta bataljon, kaptein Lørdahl, postmester Sørensen, Hammerfest, postmester Skjølberg, Alta, ingeniør Hofseth ved det norske veivesen, advokat Borchgrevink, Oslo, direktør Chaumont, fransk-norsk handelskammer, filmfotograf Tønsberg, journalist Bjørseth, "Aftenposten", mekaniker Costa samt forfatteren."

Bilde 2) Helside i album "Snebrøyting og sneskjermer."

Se vedlegg i Nedlastinger lenger ned på siden.
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 8-1930. "Beltebilekspedisjonen fra Nordishavet til Karesuando i Nord-Sverige sommeren 1930", av direktør Edv. Vethe.
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 10-1930. "Med Beltebil fra Alta til Kiruna", av avdelingsingeniør H. Hofseth.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum
  • Tekst bakpå bildet: "Passasje av Biggejokka."

Bilde 2) Helside i album "Snebrøyting og sneskjermer."

Se vedlegg i Nedlastinger lenger ned på siden.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Med beltebil på Finnmarksvidda sommeren 1930