• Tekst bakpå bildet: "Vognene var vel lastet, bagasje måtte anbringes utenbords."
Beltebilekspedisjon med Citroën Kegresse beltebil på Finnmarksvidda sommeren 1930. Prøvekjøring og demonstrasjon med Citroën Kegresse halvbeltebil. Registreringsnummer  C-3841 sitter i 1925 -27 og -29 på en Crow - Elkhart tilhørende Grosserer Eivind Nilsen, med adresse Gulleraasen.  I 1930 og 1935 er nummeret ute av bruk.
Bilde illustrert på Fig. 3.  "Øst for Biggeluobal. Ingeniør Hofseth bak i vognen."  Jf. "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 8-1930. "Beltebilekspedisjonen fra Nordishavet til Karesuando i Nord-Sverige sommeren 1930", av direktør Edv. Vethe.
Gjengitt fra artikkelen: "Ekspedisjonens deltagere som reiste 30. juli fra Bosekopp bestod da av: Sjefen for Alta bataljon, kaptein Lørdahl, postmester Sørensen, Hammerfest, postmester Skjølberg, Alta, ingeniør Hofseth ved det norske veivesen, advokat Borchgrevink, Oslo, direktør Chaumont, fransk-norsk handelskammer, filmfotograf Tønsberg, journalist Bjørseth, "Aftenposten", mekaniker Costa samt forfatteren."

Bilde 2) Helside i album "Snebrøyting og sneskjermer."

Se vedlegg i Nedlastinger lenger ned på siden.
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 8-1930. "Beltebilekspedisjonen fra Nordishavet til Karesuando i Nord-Sverige sommeren 1930", av direktør Edv. Vethe.
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 10-1930. "Med Beltebil fra Alta til Kiruna", av avdelingsingeniør H. Hofseth.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Bilde 2) Helside i album "Snebrøyting og sneskjermer."

Se vedlegg i Nedlastinger lenger ned på siden.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Med beltebil på Finnmarksvidda sommeren 1930