Vi ser busser og antakelig fronten av en godsbil (nærmest). De årene Lønsdal var endestasjon på Nordlandsbanen, 1947-1955, hadde stasjonen stor trafikk av rutebiler, bl.a. Nord-Nor ...
Vi ser busser og antakelig fronten av en godsbil (nærmest). De årene Lønsdal var endestasjon på Nordlandsbanen, 1947-1955, hadde stasjonen stor trafikk av rutebiler, bl.a. Nord-Norgebussen med ruter til Fauske og Narvik, og korrespondanse videre nordover fra Narvik og bilruter til Bodø fram til jernbanen ble åpnet til Fauske (1958) og Bodø (1962)
Vi ser busser og antakelig en godsbil som vi ser fronten på. De årene Lønsdal var endestasjon på Nordlandsbanen, 1947-1955, hadde stasjonen stor trafikk av rutebiler. Det var Nord-Norge-Bussen med ruter til Fauske og Narvik, og korrespondanse videre nordover fra Narvik. Dessuten var det bilruter til Bodø fram til jernbanen ble åpnet til Fauske (1958) og Bodø (1962).
Sveinung Berild,
April 11, 2020
Add a comment or suggest edits
To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».
Send an inquiry
Your message will be sent to Norsk Jernbanemuseum.
1 comment
Sveinung Berild, April 11, 2020
Add a comment or suggest edits
To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».