• Påskrevet på bilde: "Harley Big i en snøfonn." Tilhengerslede skimtes i bakgrunnen.
Harley Davidson kom i to utgaver: Model F med magnettenning og Model J med coiltenning.
Fra "Bilen i Norge 1918-1940", av Bård Toldnes side 18 står følgende: "Motorcyklekjøring om vinteren. Hvis det er noget der heter  motordilla saa lider de fleste mandfolk på Vestoplandene av den. Her er det i den senere tid solgt et utal av biler og motorcykler. Ja, bare av "Harley Davidson" motorcykler er der i 1919 solgt ca. 60 stk. av repræsentanten  paa Gjøvik. "
Bilde 2) D 797 går igjen på to av Harley Davidson syklene, trolig av samme årgang, 1919 modell.
Statens vegvesen kan ha gått til anskaffelse av et parti slike sykler til bruk i amtene/fylkene for veioppsynsfolk.
Ref. til artikkel i  "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 39-okt. 1923. "Vinterkjøring med motorsykkel", av avdelingsingeniør Thor Larsen. Hedmark fylkes veivesen.
Refererer til artikkel i "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931".
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum