• Fotoet er tatt 20. desember 1988 ved markeringen av base- og driftsvedtakene om olje- og gassfeltene Draugen og Heidrun i Stortinget dagen før. Gunnar Backer var basesjef ved Vestbase AS, hovedforsyningsbasen for Midt-Norge. Draugen kom i produksjon som det første feltet nord for Stad høsten 1993 med Norske Shell som operatør. Heidrun åpnet to år senere.
(info: Helge Hegerberg).   Legg merke til Heidrun-kaken. Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Fotoet er tatt 20. desember 1988 ved markeringen av base- og driftsvedtakene om olje- og gassfeltene Draugen og Heidrun i Stortinget dagen før. Gunnar Backer var basesjef ved Vestb...

1 comment