• Mahdi Hassan og Gunnar Backer var på hver sin måte sentrale aktører da Norske Shell etablerte seg i Kristiansund i 1989, og tre år senere etablerte Draugen-feltet. Hassan var prosjektdirektør for utbyggingen av Draugen, mens Backer var basesjef i Vestbase i Kristiansund. -

(info: Helge Hegerberg )  på Vestbase på Nordlandet i Kristiansund.  Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Mahdi Hassan og Gunnar Backer var på hver sin måte sentrale aktører da Norske Shell etablerte seg i Kristiansund i 1989, og tre år senere etablerte Draugen-feltet. Hassan var prosj...

1 comment

• Mahdi Hassan fra Norske Shell som åpnet industrikontoret på Løkkemyra i 1989, i samtale med basesjef Gunnar Backer i Vestbase. Industrikontoret kontaktet midtnorsk leverandørindustri for å skrive kontrakter med utbyggingen og drift av Draugen-feltet.