• Fotografiet er tatt i Tidens Kravs redaksjon i Folkets Hus 20. desember 1988, dagen etter at Stortinget har vedtatt å legge drift av Draugen til Kristiansund, samt basedrift for både Draugen og Heidrun til Vestbase. Begge feltnavnene står på kaka. På bildet er Gunnar Backer (t.v.), rådmann Anton Monge og ordfører Øivind Jensen (A). Også flere kom til kakeselskapet som avisa arrangerte. Selve feiringen av vedtaket foregikk på Grand hotell i Oslo kvelden før. (info:
Helge Hegerberg).  Legg merke til kaken hvor det står Heidrun på, med bilde av en oljeplattform. Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Fotografiet er tatt i Tidens Kravs redaksjon i Folkets Hus 20. desember 1988, dagen etter at Stortinget har vedtatt å legge drift av Draugen til Kristiansund, samt basedrift for bå...

1 comment