• Reinraid på gårdstunet Myreng i Tverrelvdalen. På bildet ser vi en samisk person og flere rein ved en fjøs. Snødekt fjell i bakgrunnen.
    Photo: Verdensarvsenter for bergkunst – Alta Museum IKS

På bildet ser vi Oskar Eriksen som var oppsitter på Jotka fjellstue. Hans søster Sofie Eleonora bodde på Myreng med sin mann Ole Nielsen Myreng.

1 comment

• Mannen er Oskar Eriksen som var oppsitter på Jotka fjellstue. Bildet er tatt på Myreng i Tverrelvdalen der hannes søser Sofie Eleonora bodde med sin mann Ole Nielsen Myreng