• Bilde 1)
Harley Davidson 1919 modell med tilhengerslede i 1924. I følge merking på baksiden av bildet. Registreringsnummer D 797.
Harley Davidson kom i to utgaver: Model F med magnettenning og Model J med coiltenning.
Ref. til "Bilen i Norge 1918-1940", av Bård Toldnes side 18: "Motorcyklekjøring om vinteren. Hvis det er noget der heter  motordilla saa lider de fleste mandfolk på Vestoplandene av den. Her er det i den senere tid solgt et utal av biler og motorcykler. Ja, bare av "Harley Davidson" motorcykler er der i 1919 solgt ca. 60 stk. av repræsentanten  paa Gjøvik. "
Bilde 2) D 797 går igjen på to av syklene. Dette er også en Harley Davidson, trolig av samme årgang, 1919 modell.
Statens vegvesen kan ha gått til anskaffelse av et parti slike sykler til bruk i amtene/fylkene for veioppsynsfolk. De ble også brukt til å frakte post. Ref. Bård Toldnes.

Ref. til artikkel i  "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 39-okt. 1923. "Vinterkjøring med motorsykkel", av avdelingsingeniør Thor Larsen. Hedmark fylkes veivesen.
Refererer til artikkel i "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931".
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum
  • Bilde 1)