• Bilde 1 og 2 er merket med samme tekst: "Selburutens forploger på Meboden i Selbu, 10. mars 1933. Den største er Standard forplog og leveres av Strømmens verksted. Den minste (den lettere Standard forplog) leveres av Skabo jernbanevornfabrikk". I følge merking i album.
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr.1-1932. "Snerydning. Erfaringer fra forsøksdrift ved Statens automobilruter 1925-1931. Av driftsbestyrer, ing. Helge Sandberg".
Ref. til  "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 1-1930: "Selburutens sneploger. Erfaringer fra flere års drift. Av driftsbestyrer, ing. Helge Sandberg.
Ref. til Sandberg NT 2015 Ivar Stav: "På sporet av ingeniør Helge Sandberg. Fra Stjørdal via Sør-Kina til Selburuten". Side 20-25 i Nord-Trøndelag historielag årbok 2015.
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931".
Se Nedlastinger.
    Photo: Sandberg, Helge / Norsk vegmuseum