• Fredrikstad. Vestsiden. Glomma (Vestsiden). - Storgaten 15 (hvit bygning, v bildekant) Haanshusgården etter apoteker Lars Fritiof Haanshus (1856-1917), som bygde gården 1910 etter brannen 1908. Han drev Kong Salomons Apotek (Vestsiden Apotek) mot Storgaten. Fredrikstad Maskinforretning, etablert av Olaf M. Holwech. Kilevold & Molvig (senere), frukt og grønnsaker). Toalett (pissoir), liten hvit bygning, - Torvet 1 (senere Stortorvet 1), hjørnegård bak toalettet, - Torvstredet (tidligere Øvre Torvstede) bak, til høyre for  Torvet 1. - Torvet 3 og 5 (v side av torvet,)
- Torvstedet 2 (h side av Torvstredet) (Onsøybryggens kafé) - Stene & Isaksen manufakturforretning, Torvet 3 - Torvet 5 og 7 (bak fiskebasarene) (her ble Fokusgården bygd 1962), Torvet 2 (h bildekant). - Nærmest elva: Fisketorvet. Fiskebasarer.

Bildet tatt fra Bjølstad, Kråkerøy
Postkort. Sigurd Østberg
    Photo: Fredrikstad Museum

Fredrikstad. Vestsiden. Glomma (Vestsiden). - Storgaten 15 (hvit bygning, v bildekant) Haanshusgården etter apoteker Lars Fritiof Haanshus (1856-1917), som bygde gården 1910 etter ...