• Leirfjord, Sundøy, Kvalnes. Foran butikken på Kvalnes. F.v.: Marie Andersen g. Svendsen, Konradine Andersen, Inga Opland, Alsjer Andersen med Torun Svendsen på armen, Aksel Andersen, Gudrid Andersen, Ivar Andersen.
Butikken på Kvalnes ble startet på slutten av 1940-tallet av Marie Andersen. Her var det også postkontor med postadresse "Kvalnesodden". Butikken var i drift i dette lokalet frem til 1958, da ble den flyttet.
Bildet er brukt i Leirfjordkalenderen - forside 2020
    Photo: Ukjent / Helgeland Museum

Leirfjord, Sundøy, Kvalnes. Foran butikken på Kvalnes. F.v.: Marie Andersen g. Svendsen, Konradine Andersen, Inga Opland, Alsjer Andersen med Torun Svendsen på armen, Aksel Anderse...