• Fredrikstad.  Vestsiden. Glomma, Vesteleva. Trippebrygga (fraktbåt med hvitt felt) (th), Johan Fr. Jacobsens have (bak Trip) (Blomstertorvet). Nygaardsgaten 32 (bak, lengst th), bygd av advokat, ordfører og stortingsrepresentant Chr. Lange Rolfsen 1898. Postkontor 1898-1918, deretter konditori i perioder (Fritz Stingl i mellomkrigstiden, Cewex (fra 1963 og til ca. 2010). Gården totalskadet i brann novemeber 2018, deretter revet.
Storgaten 2 (delvis foran Nygaardsgaten 32), bygd 1894 av boktrykker  Østberg, revet ca 1970) (Østberggården). Storgaten 4 (tv for nr 2)
(Karlandergården). Seilskøyte (i Glomma),

Bildet tatt fra Bjølstad, Kråkerøy.

Postkort.
Enerett: Andr, H. Fuglesang.
    Photo: Fredrikstad Museum

Fredrikstad. Vestsiden. Glomma, Vesteleva. Trippebrygga (fraktbåt med hvitt felt) (th), Johan Fr. Jacobsens have (bak Trip) (Blomstertorvet). Nygaardsgaten 32 (bak, lengst th), by...