• Bilde 1) Tekst som medfølger bildet: "Forplog nr. 2 med 2den etg., levert til Molde. 2den.etg. er lavet av plate nr. 18 og man opnår derved en høi og lett plog. For små snefall uten snefokk kan 2den etg. Fjernes". 
14.11.2019: I følge Asbjørn Rolseth' Norsk lastebilleksikon side 115, er dette en S-serie bygd mellom1921 og 1930. Registreringsnummer E-2102 var i 1925 i bruk på en Ford til baker Petter Sveen fra Skreia. I 1928 dukker det opp på vår International med Mauritz Børresen fra N. Toten som eier. Likedan i 1929. I 1935 er den borte fra E-listene. Så blank og fin som den er regner vi med at det er en 1927-1928 modell. Opplysninger er gitt av John Hindklev.  
14.11.2019: "Dette er en 17 seters buss fra 1927 tilhørende Mauritz Børresen som drev ruten Fjellhaug-Gjøvik. Antakelig var han i konsesjonen på lagt å kjøre med plog når det var nødvendig - noe som er sett i andre samtidige konsesjonssaker.  Opplysninger gitt av Thor Bjerke.
Bilde 2 og 3) Tekst som medfølger bildet: "Fotografier innkommet med Øveraasens skrivelse av 9/12-1927. Forplog med rømmevinger levert Gausdal Bilselskap. Plogen er 2,3 meter bred. 65 cm Foran, 1 meter bak hvor rømmevinger påsettes". 
Øveraasens forplog med rømmevinger påmontert Opel lastebil.  Opel var uvanlig som lastebil i Norge så tidlig, dette er en bil produsert før 1925.  
Bilde 4) Bilder med Øveraasens skrivelse av 9-12-1927. 

Ref. til Meddelelser fra Veidirektøren Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931".
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum
  • Bilde 1) Tekst som medfølger bildet: "Forplog nr. 2 med 2den etg., levert til Molde. 2den.etg. er lavet av plate nr. 18 og man opnår derved en høi og lett plog. For små snefall uten snefokk kan 2den etg. Fjernes". 
14.11.2019: I følge Asbjørn Rolseth' Norsk lastebilleksikon side 115, er dette en S-serie bygd mellom1921 og 1930. Registreringsnummer E-2102 var i 1925 i bruk på en Ford til baker Petter Sveen fra Skreia. I 1928 dukker det opp på vår International med Mauritz Børresen fra N. Toten som eier. Likedan i 1929. I 1935 er den borte fra E-listene. Så blank og fin som den er regner vi med at det er en 1927-1928 modell. Opplysninger er gitt av John Hindklev.  
14.11.2019: "Dette er en 17 seters buss fra 1927 tilhørende Mauritz Børresen som drev ruten Fjellhaug-Gjøvik. Antakelig var han i konsesjonen på lagt å kjøre med plog når det var nødvendig - noe som er sett i andre samtidige konsesjonssaker.  Opplysninger gitt av Thor Bjerke.
Bilde 2 og 3) Tekst som medfølger bildet: "Fotografier innkommet med Øveraasens skrivelse av 9/12-1927. Forplog med rømmevinger levert Gausdal Bilselskap. Plogen er 2,3 meter bred. 65 cm Foran, 1 meter bak hvor rømmevinger påsettes". 
Øveraasens forplog med rømmevinger påmontert Opel lastebil.  Opel var uvanlig som lastebil i Norge så tidlig, dette er en bil produsert før 1925.  
Bilde 4) Bilder med Øveraasens skrivelse av 9-12-1927. 

Ref. til Meddelelser fra Veidirektøren Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931".
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum
  • Bilde 1) Tekst som medfølger bildet: "Forplog nr. 2 med 2den etg., levert til Molde. 2den.etg. er lavet av plate nr. 18 og man opnår derved en høi og lett plog. For små snefall uten snefokk kan 2den etg. Fjernes". 
14.11.2019: I følge Asbjørn Rolseth' Norsk lastebilleksikon side 115, er dette en S-serie bygd mellom1921 og 1930. Registreringsnummer E-2102 var i 1925 i bruk på en Ford til baker Petter Sveen fra Skreia. I 1928 dukker det opp på vår International med Mauritz Børresen fra N. Toten som eier. Likedan i 1929. I 1935 er den borte fra E-listene. Så blank og fin som den er regner vi med at det er en 1927-1928 modell. Opplysninger er gitt av John Hindklev.  
14.11.2019: "Dette er en 17 seters buss fra 1927 tilhørende Mauritz Børresen som drev ruten Fjellhaug-Gjøvik. Antakelig var han i konsesjonen på lagt å kjøre med plog når det var nødvendig - noe som er sett i andre samtidige konsesjonssaker.  Opplysninger gitt av Thor Bjerke.
Bilde 2 og 3) Tekst som medfølger bildet: "Fotografier innkommet med Øveraasens skrivelse av 9/12-1927. Forplog med rømmevinger levert Gausdal Bilselskap. Plogen er 2,3 meter bred. 65 cm Foran, 1 meter bak hvor rømmevinger påsettes". 
Øveraasens forplog med rømmevinger påmontert Opel lastebil.  Opel var uvanlig som lastebil i Norge så tidlig, dette er en bil produsert før 1925.  
Bilde 4) Bilder med Øveraasens skrivelse av 9-12-1927. 

Ref. til Meddelelser fra Veidirektøren Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931".
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum
  • Bilde 1) Tekst som medfølger bildet: "Forplog nr. 2 med 2den etg., levert til Molde. 2den.etg. er lavet av plate nr. 18 og man opnår derved en høi og lett plog. For små snefall uten snefokk kan 2den etg. Fjernes". 
14.11.2019: I følge Asbjørn Rolseth' Norsk lastebilleksikon side 115, er dette en S-serie bygd mellom1921 og 1930. Registreringsnummer E-2102 var i 1925 i bruk på en Ford til baker Petter Sveen fra Skreia. I 1928 dukker det opp på vår International med Mauritz Børresen fra N. Toten som eier. Likedan i 1929. I 1935 er den borte fra E-listene. Så blank og fin som den er regner vi med at det er en 1927-1928 modell. Opplysninger er gitt av John Hindklev.  
14.11.2019: "Dette er en 17 seters buss fra 1927 tilhørende Mauritz Børresen som drev ruten Fjellhaug-Gjøvik. Antakelig var han i konsesjonen på lagt å kjøre med plog når det var nødvendig - noe som er sett i andre samtidige konsesjonssaker.  Opplysninger gitt av Thor Bjerke.
Bilde 2 og 3) Tekst som medfølger bildet: "Fotografier innkommet med Øveraasens skrivelse av 9/12-1927. Forplog med rømmevinger levert Gausdal Bilselskap. Plogen er 2,3 meter bred. 65 cm Foran, 1 meter bak hvor rømmevinger påsettes". 
Øveraasens forplog med rømmevinger påmontert Opel lastebil.  Opel var uvanlig som lastebil i Norge så tidlig, dette er en bil produsert før 1925.  
Bilde 4) Bilder med Øveraasens skrivelse av 9-12-1927. 

Ref. til Meddelelser fra Veidirektøren Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931".
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

1927 modell International buss påmontert forplog med rømmevinger fra Øveraasens Motorfabrik & Mek. Verksted

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to