• Bilen til Ole Majer fra Lensbygda parkert ved Kyrkjesletta i Steinsetbygda (Skrautvål) i Nord-Aurdal. Dette skal ifølge gamle overleveringer være et gammelt kirkested der det kanskje har stått ei stavkirke. Sikkert er det at stedet rundt 1930 ble restaurert av bønder som hadde støl i området (Dalen). Bl.a. finnes det nå et steinalter, og stedet brukes som friluftskirke. Bildet er fra 1960.
    Photo: Røisli, Sigurd Bernhard / Mjøsmuseet

Bilen til Ole Majer fra Lensbygda parkert ved Kyrkjesletta i Steinsetbygda (Skrautvål) i Nord-Aurdal. Dette skal ifølge gamle overleveringer være et gammelt kirkested der det kansk...