• Øveraasens forplog påmontert Opel lastebil med bevegelig stykke foran plogen. Fra Øveraasens Motorfabrikk & Mek. Verksted.
Opel var uvanlig som lastebil i Norge så tidlig, dette er en bil produsert før 1925. Opplysninger til kjøretøyet gitt av Asbjørn Rolseth.

Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 10- og Nr. 11-1931: "Snerydningen på våre veier vinteren 1930-1931".
Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 3-1930,  "Snebrøytingsforsøk med 6-hjulere," av overingeniør N. Saxegaard.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum