• Tre avfotograferte bilder av et merkelig motordrevet kjøretøy med ski som understell, men også med propell. Det er tydeligvis laget for å frakte personell. Doningen går trolig inn under betegnelsen motorslede eller flyslede. Lastebilen på det første bildet er iflg informant en Ford V8 1936-modell med norskbygd førerhus. Bildene ser ut til å være tatt på ei slette på ukjent sted. Se også TMF-08039.
    Photo: Ukjent / Mjøsmuseet

Tre avfotograferte bilder av et merkelig motordrevet kjøretøy med ski som understell, men også med propell. Det er tydeligvis laget for å frakte personell. Doningen går trolig inn ...

Avfotograferingen er gjort av Sigurd Røisli april 1960.

2 comments

• Lastebilen på bilde 1 er en Ford V8 1936 med norskbygd førerhus.
  • Det merkelig kjøretøyet ble vel kalt motorslede.