• Bilde 1 er merket: "Riksveg 90 (nåværende rv 33) over Hunnselva i Gjøvik". Fotografert 23-7-1929.
Bilde 2) Brua under ombygging fotografert 07-11 1929.
Ref. til artikkel i "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 2-1930, "Broen over Hunnselven i Gjøvik". Sitat fra artikkelen: "For ikke å avbryte trafikken blev først halvparten av den nye bro montert ved siden av  den gamle og monierdekket støpt fra rekkverket omtrent til broens midte. Så blev den gamle bro revet og resten av jerndelene m.v. i den nye bro montert. Arbeidet ble planlagt og utført av stadsingeniør Svendsen, Gjøvik. Broens bærende deler er konstruert av Veidirektørkontoret og utført av A/S Gjøvik Støperi & Mek. Verksted. Broens rekkverk og lysmaster er utført etter stadsingeniørens tegning".
Bildet er fra Gjøvik sentrum ved Gjøvik gård. Kontorlokalet til Norsk Brænselolje A.S. kan sees i bakgrunnen.
Bilen på brua er en 1923 eller 1924 modell Chevrolet Deluxe. I 1925 kom en smalere radiatordesign. I følge reg. opplysninger er E-503 i  1925 eid av sogneprest H. Neumann fra Bøverbru. Samme eier i 1927.
Ny eier i 1929 er Helmer Granland fra Kraby. Det er borte fra reg. listene i 1935. Bildet er trolig av sistnevnte eier. Opplysninger til kjøretøyet er gitt av John Hindklev.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum
Bilde 2) Brua under ombygging fotografert 07-11 1929.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Ombygging av bru over Hunnselva i Gjøvik 1929