• Sjekk rutenett 2. Alle vannene i forgrunnen kalles ifølge kartet Unna Loasas (=Lille Losivatn). Trolig er dette upresist, og navnet skal kun gjelder vann 26-28. Dette ligger på 777 moh. Lossitinden (993 moh) ligger utenfor bildet til høyre. Loasevarri (=Losifjell) ligger til høyre for denne igjen (1211 moh). Vann (rute 14-15) er Lossivatnet (Loasejavri), regulert magasin nå 735-701 moh.
    Photo: Museum Nord
    Photo: Museum Nord

Sjekk rutenett 2. Alle vannene i forgrunnen kalles ifølge kartet Unna Loasas (=Lille Losivatn). Trolig er dette upresist, og navnet skal kun gjelder vann 26-28. Dette ligger på 777...