• Gulsvik gamle bru er ei hengebru bygget i 1906. Brua ligger i Flå kommune og krysser Hallingdalselva med en lengde på 97 meter. Den var i sin tid Skandinavias lengste hengebru. Brua ble i 2010 renovert med nytt tre-dekke, sandblåst og malt. Den er i dag uten noen klar funksjon etter at ny bru ble bygget i 1971. Benyttes som gangbru og rasteplass.
Brua strekker seg fra elvebredden i nord til ei øy midt i elveløpet. Tuve hvelvbru spenner fra øya til sydøstre side av elva.
Området her var  strids-sone under kampene i Hallingdal i aprildagene 1940.
Brua ble fredet av Riksantikvaren 17. april 2008.
Ref. til "Nasjonal verneplan for veger, bruer og vegrelaterte kulturminner. Statens vegvesen - Region Sør" Nr. 224 Gulsvik bru.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Gulsvik gamle bru er ei hengebru bygget i 1906.