• Leirfjord. F.v.: Aksel Ryssing stående ved bil. I døra står som sjåfør står Harald Langfors. Bilen var designet for drosjeformål, en Dodge 1933-35 modell montert ved Strømmens verksted. Det spesielle var 7-seter, norsk karosseri og høyt bak. (Kalt Strømmen-Dodge).
    Photo: Ukjent / Helgeland Museum

Leirfjord. F.v.: Aksel Ryssing stående ved bil. I døra står som sjåfør står Harald Langfors. Bilen var designet for drosjeformål, en Dodge 1933-35 modell montert ved Strømmens verk...

2 comments

• Dodge 1933-35 montert på Strømmens Værksted med spesielt 7-seters norsk karosseri med høyt tak, designet for drosjeformål (kalt Strømmen-Dodge). Kfr. boken av Bertheau: Made in Norway?
  • Det er Harald Langfors som er sjåfør.