• På bildet: "Amtsingeniören  288/14 Bratsberg.  No2B.  "ECHO" Sprængninger i Kviknechausseen 13-2-1914.
3,2 meter borehull - stænder -. Ladning: 10 kg. "ECHO"
Bergart: seig, skifrig lerskifer.  Utsprængt masse: ca. 60 m3.
Bemærk den sterke knusing"!

Trolig er dette bildet fra Kvikne i Hedmark og vegen mellom Tynset og Ulsberg, dagens Rv 3. I følge Skougaard 1914 side 42 og 43 var anlegget påbegynt i 1905 og var enda ikke ferdig. Terrenget kan ligne Nord-Østerdalen.

Det som forvirrer er at Kvikne ikke ligger i Bratsberg amt.
Trolig er dette "reklame" eller testing av sprengstoffer Echo som er sendt ut til Amtsingeniøren(e)?
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum
3,2 meter borehull - stænder -. Ladning: 10 kg. "ECHO"
Bergart: seig, skifrig lerskifer.  Utsprængt masse: ca. 60 m3.
Bemærk den sterke knusing"!

Det som forvirrer er at Kvikne ikke ligger i Bratsberg amt.
    Photo: Ukjent fotograf / Norsk vegmuseum

Sprengninger i Kviknechausseen 13-2-1914