• Demonstrasjon og snøfresing på Melfjellet, Statens vegvesen Nordland.
På bildet ser vi  en Volvo hjullaster L70 med påmontert freserunit (snøfres trolig Øveraasen) foran på redskapsfestet og med styreboks inne i hjullasteren. Volvo L70 ble produsert i årene 1995-1999, men denne heter Volvo BM og navnebyttet fra Volvo BM til Volvo kom i 1997. Disse snøfreserunitene erstattet beltefresere da de kunne utnytte hjullasteren også om vinteren, samt at denne kunne transportere seg selv for egen maskin, og har en mye større arbeidshøyde ennen beltefres. Nyttig ved fresing av skjæringer.
Bilde 2) NVM 18-F-00239-1
    Photo: Medli Hans / Norsk vegmuseum
  • Demonstrasjon og snøfresing på Melfjellet, Statens vegvesen Nordland.
Bilde 2) NVM 18-F-00239-1
    Photo: Medli Hans / Norsk vegmuseum