• Sjøveien starter i rute 41 og går nedover ut av bildet. Fritjof Nansens vei går fra rute 44 og oppover mot rute 33. I rute 33 ser vi to tyskerbrakker, som i 1955 var bebodd av familier som enda ikke hadde fått husvære etter 2. verdenskrig. Tårnveien skole og Villaveien skole vises godt på hver side av kirken.
Det lille huset øverst i rute 33 skal vissnok være flyttet dit fra Rombaksbotn. (Helmer Hansens vei 2)
Huset øverst i høyre hjørne av rute nr 39 eides av Alfred Hope. Ingvald Hope med familie leide i 1. etg. Alfred bodde i 2. etg.
    Photo: Museum Nord
    Photo: Museum Nord

Sjøveien starter i rute 41 og går nedover ut av bildet. Fritjof Nansens vei går fra rute 44 og oppover mot rute 33. I rute 33 ser vi to tyskerbrakker, som i 1955 var bebodd av fami...