• I dag er anslagsvis 90 % innenfor billedrammen bebygd av boliger. I rute 6 kan vi se hoppbakken «Trekløveret». Så vidt huskes lå bakkerekorden på 37 meter. Hytta til politi Berg Pettersen fra Narvik i rute 10. I rute 17 eiendommen til Pettersen, en handelsmann i Bjerkvik. 21 og 22 eiendommen til Karl Gundersen, og i 23 helsesøster Anne Lise Myrhaug.
I rute 20 vises toppen av tre «tyskbunkers», og som det ble bygget massevis av rundt Bjerkvik på strategiske plasser. Foran bunkersen skimtes løpe- eller skyttergraven som strakte seg helt bort til Elvegården og et stykke opp langs Elvegårdselva. I rute 15 skimtes en av bygningene som stod igjen etter «Karl på Rapet», som drev gårdsbruk på leid statsgrunn. I dag ligger Rapet boligfelt her.
    Photo: Museum Nord
    Photo: Museum Nord

I dag er anslagsvis 90 % innenfor billedrammen bebygd av boliger. I rute 6 kan vi se hoppbakken «Trekløveret». Så vidt huskes lå bakkerekorden på 37 meter. Hytta til politi Berg Pe...