• Hans Fredrik Horst, Kjøllefjord 1940. Hans Fredrik er kledd som en liten fiskearbeider, i full kjeledress, arbeidshansker og med fiskerlue med skjerm. Hans søster, Liv Horst, kan huske fotografen Elisabeth Meyer som gikk rundt med flere fotoapparater i Kjøllefjord.

Dessverre forulykket gutten  i en fallulykke i 1942. Lekekameratene Sverre Evensen og Jon Svendsen fant gutten på fjellet. Tjenestejenta til Horst ropte ut av vinduet og spurte etter Hans Fredrik, om de hadde sett han, hun kunne se noe oppe i ura som hadde samme farge som på klærne han hadde på seg den dagen. Gutten ble funnet, han hadde satt fast en sko mellom to steiner og sannsynligvis falt ned da han prøvde å komme løs. Hans Fredrik døde samme kveld. Distriktslege Schrøder var lege i Kjøllefjord på denne tiden. Han ble også gift med søsteren til eier av Horst-kaia i Kjøllefjord.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Hans Fredrik Horst, Kjøllefjord 1940. Hans Fredrik er kledd som en liten fiskearbeider, i full kjeledress, arbeidshansker og med fiskerlue med skjerm. Hans søster, Liv Horst, kan h...