• Kjøllefjord 1940. Lekekameratene Hans Fredrik Horst, Jon Svendsen og Sverre Evensen på Horst-kaia med kasser med saltfisk. Kassene er merket NF. NF sto for Nils Foldal. I bakgrunnen sees Federsen og Nissens fiskebruk til venstre og til høyre ligger Bjørgvik hotell. Søstrene som drev hotellet tok navnet etter Per Bjørgvik fra Nesseby. Hans Fredrik og Sverre er kledd  i arbeidstøy og fiskerluer, mens Jon Svendsen er pyntet med kortbukser og sløyfe i skjorta. Hans foreldre drev kafé på eiendommen Nymo. Hans Fredriks søster, Liv Horst, kan huske fotografen Elisabeth Meyer som gikk rundt med flere fotoapparater i Kjøllefjord.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Kjøllefjord 1940. Lekekameratene Hans Fredrik Horst, Jon Svendsen og Sverre Evensen på Horst-kaia med kasser med saltfisk. Kassene er merket NF. NF sto for Nils Foldal. I bakgrunne...