• Kjøllefjord 1940. Nissenbruket i bakgrunnen med beitende kuer i forgrunnen. På andre siden av havna ser man flere fiskebruk og fiskehjeller. Til høyre i fjellsiden går den gamle veien opp til fjellet. Flere båter ligger i opplag, hvelvet på gressvollen langs veien. Fiskehjellene er tomme. Et menneske skimtes på veien. Det samme bildet er publisert av Riksantikvaren. Dette bildet er skannet fra originalnegativ.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Kjøllefjord 1940. Nissenbruket i bakgrunnen med beitende kuer i forgrunnen. På andre siden av havna ser man flere fiskebruk og fiskehjeller. Til høyre i fjellsiden går den gamle ve...