• Den gamle veien mot Kjøllefjord fotografert i 1940. I dag er bilveien anlagt lengre ned på venstre side av veien på bildet, men det finnes fortsatt spor av denne veien i naturen.
To gutter har hentet geitene på fjellet og har samtidig hentet torv som de triller på to store, hjemmelagde trillebårer. . Guttene har spent et tau i hvert håndtak og hektet tauet over skuldrene for å fordele den tunge vekten av torv og holde trillebåra i balanse. Geitene har akkurat passert: Se også FBib.18010-018 hvor geitene går foran guttene.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Den gamle veien mot Kjøllefjord fotografert i 1940. I dag er bilveien anlagt lengre ned på venstre side av veien på bildet, men det finnes fortsatt spor av denne veien i naturen. T...