• Gruppebilde av fem menn i Kjøllefjord 1940. Personene på bilde er fra venstre: Walter Karlsen, ukjent, Marius Wik, Shumann Nikolaisen og Fredrik Fikse. Alle ser ut til å være ikledd sin fineste stas på denne solfylte dagen, med dresser og skyggeluer.

Storskipper/høvedsmann Fredrik Oleiv Fikse, fotografert i 1940. Født 02.01.1930 i Kjøllefjord. Død 23.12.1996. Fikse kom opprinnelig fra Skjøtningberg, muligens litt før 1920 og han var en driftig fisker. Han bygde nothjell for seifiske. Han eide Fikse-kaia i Kjøllefjord og drev stort med seinot på denne tiden. Se andre bilder i denne serien som viser både båten Nelly og Fiksekaia med seinot-tørking.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Gruppebilde av fem menn i Kjøllefjord 1940. Personene på bilde er fra venstre: Walter Karlsen, ukjent, Marius Wik, Shumann Nikolaisen og Fredrik Fikse. Alle ser ut til å være ikled...