• Ukjent kvinne med barn fotografert i Kjøllefjord, 1940. De står i et steinete landskap. En robåt ligger hvelvet på siden i bakgrunnen. Kvinnen har hvitt forkle under jakka, over kjolen. Det har også jenta som har rutete forkle over en rutete kjole. På beina har hun gummistøvler. I bakgrunnen ser man deler av Kjøllefjords bebyggelse over fjorden. Til høyre i bildet sees huset til kjøpmann og hurtigruteekspeditør Horst og til venstre for Horst sees Jon Svendsens hus.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Ukjent kvinne med barn fotografert i Kjøllefjord, 1940. De står i et steinete landskap. En robåt ligger hvelvet på siden i bakgrunnen. Kvinnen har hvitt forkle under jakka, over kj...