• Kjøllefjord 1940. To unge menn avbildet i fine strikkejakker og skyggeluer. Til venstre: Dette er sannsynligvis Cato (Kato) Nilsen, sønn av fisker og båteier Eilert Isak Nilsen fra Kjøllefjord. Faren hans, Eilert Nilsen er avbildet på et annet bilde;  FBib. 18010-033.  Cato jobbet for Televerket og iflg. vår informat er det Televerkets lue han har på hodet. Skyggen er sprukket, men reparert. Gutten til høyre er ukjent, også avbildet som skipper på en åpen båt med Sabb-motor: FBib. 18010-020. Det er tre bilder i serien med disse to unge menn.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Kjøllefjord 1940. To unge menn avbildet i fine strikkejakker og skyggeluer. Til venstre: Dette er sannsynligvis Cato (Kato) Nilsen, sønn av fisker og båteier Eilert Isak Nilsen fra...