• To unge jenter som gjør speiderhilsen?
    Photo: Helgeland Arbeiderblad / Helgeland Museum
  • To unge jenter som gjør speiderhilsen?
    Photo: Helgeland Arbeiderblad / Helgeland Museum

To unge jenter som gjør speiderhilsen? Jenta til høyre er Lisbeth Olsen (nå Busch), født 19.07.1953. Det er trolig broren hennes, Erling Sven, som har tatt bildet. Han jobbet som j...

1 comment

• Jenta til høyre er Lisbeth Olsen (nå Busch), født 19.07.1953. Det er trolig broren hennes, Erling Sven, som har tatt bildet. Han jobbet som journalist på avdelingskontoret til Helgeland Arbeiderblad i Brønnøysund. Bildet er tatt utenfor familiens hus i Nedre Flatåsvei i brønnøysund. Lisbeth og Erling er barn av Egil Schønning Olsen og Solveig Marie Olsen (født Busch).