• Pedersen Turbuss Bodø  snur på den siste vegfyllinga på Lofast.
"Lofast, en forkortelse for Lofotens Fastlandsforbindelse, er veien som ga Lofoten fergefri forbindelse til fastlandet. Veien går fra Fiskebøl i Hadsel kommune i Nordland til Gullesfjordbotn i Kvæfjord kommune i Troms". (Wikipedia)

04.03.2019: "Bussen er registrert KF31330 og er en turbuss av merket MAN. Karosseriet er av modellen Jonckheere Deauville P599, en nederlandsk produsent. Dette var en 1989-modell. Bussen ble kjøpt ny av L/L Setesdal Bilruter og deretter overtatt av Pedersen Turbuss, Bodø, som hadde bussen til den ble avregistrert i 2012. Men fargene er de originale fra Setesdal Bilruter, sølvgrå bunnfarge, med striper i rødt, grønt og svart. Så Pedersen byttet nok bare ut firmanavn og logo fra originalen fra Setesdal". Opplysninger fra Sveinung Berild.
    Photo: Medli Hans / Norsk vegmuseum

Snuplass på Lofast i Nordland

1 comment

• Bussen er registrert KF31330 og er en turbuss av merket MAN. Karosseriet er av modellen Jonckheere Deauville P599, en nederlandsk produsent. Dette var en 1989-modell. Bussen ble kjøpt ny av L/L Setesdal Bilruter og deretter overtatt av Pedersen Turbuss, Bodø, som hadde bussen til den ble avregistrert i 2012. Men fargene er de originale fra Setesdal Bilruter, sølvgrå bunnfarge, med striper i rødt, grønt og svart. Så Pedersen byttet nok bare ut firmanavn og logo fra originalen fra Setesdal.