• Leirfjord, Simsødalen. Busser som frakter folk på tur til Simsødalen. Bussene er hjemmehørende i Leirfjord og hentet ant. folk fra ferja i Leinesodden . Bakerste buss er en lastebil påsatt et "busshus" og tilhører ant. Kristian Løkaas. Løs kasse med plass for passasjerer. Leirfjord Rutebil ble ant. kjørt av Mathis Simsø. Bussen til høyre er en Chevrolet 1938-modell.
Bildet er brukt i Leirfjordkalenderen - januar 2010
    Photo: Lillegaard, Per / Helgeland Museum (Opphavsrett)

Leirfjord, Simsødalen. Busser som frakter folk på tur til Simsødalen. Bussene er hjemmehørende i Leirfjord og hentet ant. folk fra ferja i Leinesodden . Bakerste buss er en lastebi...

2 comments

• Bakerste "buss" er en lastebil påsatt "busshus", løs kasse med plass for passasjerer. Kjøretøyene er nok førkrigs.
  • Bussen (til høyre) er en Chevrolet 1938-modell.