• Fra temadagsopplegget «Fra malm i myra til stål i smia» på Norsk skogmuseum i Elverum, høsten 2018.  Dette formidlingsopplegget samlet 720 skoleelever, de fleste fra mellomtrinnet, i løpet av en periode på fire dager.  Fotografiet er tatt ved Svimbilsmia, der smedkyndige Trond Burud fra Risberget sto med feltesse og ambolt, hvor han skulle vise elevene hvordan han kunne forme rødglødende jern ved å hamre det.  Elevene satt på krakker som var plassert i en halvsirkel framfor smeden, og med et sperretau som skulle hindre at noen kom for nært og brente seg.  Smeden hadde skinnforkle som skulle hindre at gnister ødela klærne hans.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra temadagsopplegget «Fra malm i myra til stål i smia» på Norsk skogmuseum i Elverum, høsten 2018. Dette formidlingsopplegget samlet 720 skoleelever, de fleste fra mellomtrinnet,...