• Ola Brun forretning i Brubobygget
    Photo: Sverresborg Trøndelag Folkemuseum

Ola Brun forretning i Brubobygget

1 comment

• Bilen til venstre er en Triumph Mayflower, en salgsmessig flop, som forsøkte å gjenta enkelte britisk lukusbilers razor edge-stil (dvs. barberbladskarpe kanter, der alle andre hedde jevne buer)på en småbil. Navnet (som det første britiske emigrantskipet til Nord-amerika) og de engelske linjene skulle lokke amerikanerne, men de lot seg ikke lure. Husker én i Trondheim. Den sto parkert ed Døvekirka i Klæbuveien. Her er det utstilt en "røntgenmodell", dvs. alle deler gjennomskåret og synlige.

Den andre bilen er en Plymouth 1953, enkleste modell uten pynt. Det gikk noen som drosje.