• SS Michelangelo ligger på reden i Trondheim 7 aug. 1974.Det var eneste gang hun besøkte Trondheim.SS Raffaello var i Trondheim året etter nærmere bestemt 2 aug. 1975. (info: Lars Killingberg). -  Turistskipet på bildet er italienske SS Michelangelo eller søsterskipet SS Raffaello.
(Info: Espen Arnestad) - Kan det være Trondheim? I så fall til venstre kornsiloene i Ilsvika med Sverresborg (beskåret) og Blyberget i bakgrunnen, og Bynesveien/Bymarka til høyre, (info:
Ivar Stav) -.  Opphav: fotografier og karttegninger, fotografert eller samlet sammen av Arkitekt MNAL Kristian Sylthe (f. 18.06.1926) i Kristiansund kommune i sitt virke som kommunearkitekt (senere næringssjef) samt som sekretær i Oljeutvalget fra begynnelsen tidlig 1970. Samlingen kan i hovedsak dateres mellom 1945 til 1980. Samlingen er gitt i gave av Kristiansund kommune. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

SS Michelangelo ligger på reden i Trondheim 7 aug. 1974.Det var eneste gang hun besøkte Trondheim.SS Raffaello var i Trondheim året etter nærmere bestemt 2 aug. 1975. (info: Lars K...

3 comments

• Fotografiet er ikke tatt i Oslo. Turistskipet på bildet er italienske SS Michelangelo eller søsterskipet SS Raffaello.
  • Kan det være Trondheim? I så fall til venstre kornsiloene i Ilsvika med Sverresborg (beskåret) og Blyberget i bakgrunnen, og Bynesveien/Bymarka til høyre,
  • Her er det vel SS Michelangelo som ligger på reden i Trondheim.Da er bilde tatt 7 aug.1974.Det var eneste gang hun besøkte Trondheim.SS Raffaello var i Trondheim året etter nærmere bestemt 2 aug. 1975.