• Kirklandet, Kristiansund: Foto fra Batteriveien ca 1969/70, barndomshjemmet mitt er det blå huset midt på her som er bygd av min oldefar Johan Dyrseth i 1947. Det hvite til høyre er bygd av min tippoldefar John Dyrseth i 1883 ca. Huset til venstre var en gang en skole på Averøya som ble tatt ned og rodd over Bremsnesfjorden og satt opp her, mulig tippoldefar var med på dette. Nerlandsenga heter det oppover Batteriveien. Info fra Tor Aage Dyrseth Zdrinka.    Fotografier og karttegninger, fotografert eller samlet sammen av Arkitekt MNAL Kristian Sylthe (f. 18.06.1926) ved Kristiansund kommune i sitt virke som kommunearkitekt (senere næringssjef) samt som sekretær i Oljeutvalget fra begynnelsen tidlig 1970. Samlingen kan i hovedsak dateres mellom 1945 til 1980. Samlingen er gitt i gave av Kristiansund kommune. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Kirklandet, Kristiansund: Foto fra Batteriveien ca 1969/70, barndomshjemmet mitt er det blå huset midt på her som er bygd av min oldefar Johan Dyrseth i 1947. Det hvite til høyre e...

1 comment

• Foto fra Batteriveien ca 1969/70, barndomshjemmet det blå huset midt på her som er bygd av min oldefar Johan Dyrseth i 1947. Det hvite til høyre er bygd av min tippoldefar John Dyrseth i 1883 ca. Huset til venstre var en gang en skole på averøya som ble tatt ned å rodd over bremsnesfjorden å satt opp her, mulig tippoldefar var med på dette. Nerlandsenga heter det oppover batteriveien.