• Bildet viser «Fagerhaug» Sivertvegen 16 i Moldelia i forbindelse med Marie Nesje sin begravelse 16.06.1928..Huset ble flyttet fra Nesje til Moldelia rundt 1911. Huset ble opprinnelig bygd i 1835 som et kårhus men ble til tider brukt som skolestue..Eiendommen «Fagerhaug», som Jørgen Nesje kjøpte av «Fars Minde», grenset mot Sivertplassen i vest og gikk helt ned til elva som nå går i rør, men som den gang rant fra muséet og østover der hvor svømmehallen i Idrettens hus står og videre nedover Idrettsvegen. Simon Åndahl kjøpte seinere den «snippen» som var nedenfor Moldelivegen, og han bygde sitt hus der. Huset til Simon Åndahl ble revet da Idrettens hus skulle bygges.
    Photo: Romsdalsmuseet

Bildet viser «Fagerhaug» Sivertvegen 16 i Moldelia i forbindelse med Marie Nesje sin begravelse 16.06.1928..Huset ble flyttet fra Nesje til Moldelia rundt 1911. Huset ble opprinnel...