• Formidlingsarbeid på Norsk skogmuseum i Elverum sommeren 2018.  Fotografiet er tatt mot trapperopset i museets sentralhall, der Stein Tore Andersen underviste ei gruppe fra voksenopplæringen på Øvre Romerike, ei gruppe der mange av deltakerne var forholdsvis nye i Norge.  Programmet dreide seg om å formidle kunnskap om norsk natur og kultur for innvandrere som var kommet til Norge med sikte på å skape seg ei framtid her.  Formidlinga skjedde framfor Bjarne Rundfloens store maleri av kvilende skogsarbeidere (1956) og ved den store kamchatkabjørnen Tore Hartz skjøt i 2003, preparert av Ørnulf Kvebek,

Stein Tore Andersen er født og oppvokst i Vinje i Telemark.  Han har skogteknikerutdanning fra Høgskolen i Hedmarks avdeling på Evenstad i Stor-Elvdal.  Andersen ble ansatt ved Norsk Skogmuseum i 2002 med formidling og arrangementsavvikling som sentrale oppgaver, men har også bidratt til utstillingsprosjekter med temaer fra sitt fagområde.  Han overtok hovedansvaret for storarrangementet De nordiske jakt- og fiskedager fra 2012.  I 2018 ble Andersen leder for museets Seksjon for formidling og arrangement, med tittelen seniorkonsulent.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Formidlingsarbeid på Norsk skogmuseum i Elverum sommeren 2018. Fotografiet er tatt mot trapperopset i museets sentralhall, der Stein Tore Andersen underviste ei gruppe fra vokseno...