Bygging av jernbanen i Kragerø. Bil parkert ved Blindtarmen. (Bilen er en franskbygd Simca Vedette Chambord, 1958-61-modell)

1 comment

• Bilen er ikke amerikansk, selv om det kan se slik ut, og den har V8 motor. Det er en franskbygd Simca Vedette Chambord, 1958-61-modell. Dens forgjenger, Vedette Versailles ble designet av Ford USA i 1954, men fabrikken ble solgt til franske Simca som produserte den 1955-57. Grunnkonstruksjonen ble beholdt, men nytt karosseri fra og med 1958 var designet av en italiener. (1954-57-modellen ble forøvrig produsert 1958-63 i forenklet versjon med firesylindret motor som Simca Ariane.)