• Betongunderstellet og ståldekket til Draugenplattformen ligger samlet i Yrkjefjorden og klar for å koples sammen til en enhet. Understellet senkes i fjorden mens dekket som ligger på to lektere dras over, og når alt er i rett posiasjon heves betongunderstellet igjen, og dekket blir sittende på toppen.
Enkelt - men også en risikofylt operasjon, der alt må være under kontroll, så betongen ikke risikerer å gå til bunns.
    Photo: Ukjent / Norsk Oljemuseum

Betongunderstellet og ståldekket til Draugenplattformen ligger samlet i Yrkjefjorden og klar for å koples sammen til en enhet. Understellet senkes i fjorden mens dekket som ligger ...