• «Medio juli 1967».Bilfergen "Eira"..På ferga står en godsrutevogn Scania-Vabis med karosseri fra Bussbygg, Hovdenakken. Den var registrert T-8585 som tilhørte Måndalen og Innfjorden Billag (MIB). Selskapets logo skimtes over framhjulet. Fargene til MIB var rødt og gult. Bussen var en 1962-modell og gikk i rute Åndalsnes-Molde over Vikebukt hver dag fram til ny buss kom i 1974. Dagen startet med avgang fra Måndalen ca. kl. 8. Så gikk ruten til Vikebukt og den tok ferga til Molde. Den var framme ca. kl. 10. Så var det lossing og lasting i Molde før fergeavgang ca. 13/1330 til Vikebukt. Så var det lossing av varer fra Molde hele veien innover til Åndalsnes, samtidig som det ble lastet inn varer som skulle til Åndalsnes ca. kl. 1630. Der var det igjen lossing og lasting av varer før turen gikk til Måndalen der bilen stod over til neste dag.
    Photo: Jon Bjordal f.30.12.1908 d.12.02.1987 / Romsdalsmuseet

«Medio juli 1967».Bilfergen "Eira"..På ferga står en godsrutevogn Scania-Vabis med karosseri fra Bussbygg, Hovdenakken. Den var registrert T-8585 som tilhørte Måndalen og Innfjorde...

2 comments

• På ferga står en godsrutevogn som tilhørte Måndalen og Innfjorden Billag (MIB). Selskapets logo skimtes over framhjulet. Fargene til MIB var rødt og gult. Bussen var en 1962-modell og gikk i rute Åndalsnes-Molde over Vikebukt hver dag fram til ny buss kom i 1974. Dagen startet med avgang fra Måndalen ca. kl. 8. Så gikk ruten til Vikebukt og den tok ferga til Molde. Den var framme ca. kl. 10. Så var det lossing og lasting i Molde før fergeavgang ca. 13/1330 til Vikebukt. Så var det lossing av varer fra Molde hele veien innover til Åndalsnes, samtidig som det ble lastet inn varer som skulle til Åndalsnes ca. kl. 1630. Der var det igjen lossing og lasting av varer før turen gikk til Måndalen der bilen stod over til neste dag.
  • Tillegg til kommentar overfor: Den omtalte godsrutebilen var en Scania-Vabis med karosseri fra Bussbygg, Hovdenakken. Den var registrert T-8585.